Realizatorzy projektu „Równość standardem dobrego samorządu” zapraszają do udziału w seminarium poświęconemu wdrażaniu polityki równościowej w działania polskich samorządów terytorialnych. Podczas seminarium uczestnicy i uczestniczki zapoznają się z narzędziami wypracowanymi w ramach projektu, tj. standardem i indeksem równości.
Są to narzędzia wypracowane przez zespół ekspertek i ekspertów projektu, od lat specjalizujących się w różnych aspektach przeciwdziałania dyskryminacji, które przedmiotowe narzędzia opracowały na podstawie własnych doświadczeń krajowych, a także dobrych praktyk zagranicznych.
Standard daje wiedzę nt. zalecanych rozwiązań równościowych w poszczególnych obszarach działalności urzędu, a Indeks pozwala w łatwy i przyjazny sposób sprawdzić poziom zaawansowania realizacji polityki równościowej w urzędzie, dając gotowe rozwiązania i podpowiedzi co należy zrobić żeby zbliżyć się do pożądanego stanu opisanego w Standardzie.
Gorąco zachęcamy do udziału w spotkaniu, podczas którego będzie okazja osobistego spotkania z ekspertką projektu Karoliną Kędziora, która jako radczyni prawna występująca w sprawach o dyskryminację przed sądami, przedstawi również korzyści wprowadzania wewnętrznych procedur antydyskryminacyjnych mających na celu ochronę pracowników w urzędzie, jako miejscu pracy. Przedstawione zostaną również zagrożenia dla urzędu wynikające z braku realizacji polityki równościowej, w tym również konsekwencje naruszeń zasady równego traktowania w kontakcie z klientem urzędu.
Podczas seminarium zaprezentowane zostaną także zasady udziału w Konkursie Równy Urząd objętego patronatem Ministra Administracji i Cyfryzacji, Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania oraz Rzecznika Praw Obywatelskich, w którym może wziąć udział każdy urząd samorządowy w Polsce.
Spotkanie odbędzie się: 12 grudnia 2013 r. w godz. 12:00 – 15:00 w Urzędzie Miasta w Częstochowie (ul. Focha 19/21).
Program spotkania:
Uprzejmie prosimy o potwierdzenie udziału: na adres: mwieczorek@ptpa.org.pl lub pod numerem telefonu: 22 498 15 26.