Facebook NK Rss Dodaj do ulubionych Youtube Istagram

Aktualności

24 kwietnia 2020
JAK ZŁOŻYĆ WNIOSEK W CCŚ?
[zdjęcie aktualności]

Częstochowskie Centrum Świadczeń, choć fizycznie zamknięte, umożliwia obsługę w sposób zdalny. Sprawy można załatwiać poprzez internet, pocztę lub specjalną skrzynkę korespondencyjną. Informacje udzielane są również telefonicznie.

Formy składania wniosków i dokumentów w Częstochowskim Centrum Świadczeń obowiązujące od 23 kwietnia.

  1. FORMA ELEKTRONICZNA

    Wnioski oraz inne dokumenty można wysyłać do Częstochowskiego Centrum Świadczeń za pośrednictwem:

Warunkiem korzystania z elektronicznych narzędzi urzędowych jest posiadanie Profilu Zaufanego albo Podpisu kwalifikowanego. Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwiać sprawy urzędowe przez w serwisach administracji publicznej, bez wychodzenia z domu. Za jego pomocą można łatwo, szybko i bezpiecznie wysyłać oraz sprawdzać dokumenty w różnych serwisach urzędowych, np. wysłać wniosek o „becikowe” przez portal Emp@tia lub wysłać do urzędu dowolne pismo przez platformę ePUAP.

Złożenie elektronicznego wniosku nie wymaga wizyty w urzędzie. Więcej informacji na temat składania elektronicznych wniosków oraz dokumentów niezbędnych do przyznania świadczenia dostępnych jest na stronie www.ccs.czestochowa.pl w zakładce ,,Załatw sprawę on-line’’. Do odwołania została wyłączona funkcja umawiania wizyt przez internet.

2. DORGA POCZTOWA

Wnioski i dokumenty można również wysłać przesyłką pocztową, a także poprzez firmy kurierskie na adres: Częstochowskie Centrum Świadczeń, ul. Jana III Sobieskiego 15, 42-217 Częstochowa.

3. SKRZYNKA KORESPONDENCYJNA

Istnieje także możliwość składania dokumentów poprzez wrzucenie ich do specjalnie przygotowanej skrzynki korespondencyjnej. Skrzynka znajduje się na parterze budynku za pierwszym wejściem do Częstochowskiego Centrum Świadczeń. Do budynku można wejść pojedynczo głównym wejściem, które zostało otwarte, celem składania wniosków i dokumentów nadal do skrzynki korespondencyjnej, a także poboru czystych druków i wniosków. Domofonu należy użyć tylko, aby uzyskać wszystkie szczegółowe informacje na temat świadczeń. Skrzynki opróżniane są kilka razy dziennie, objęte są również monitoringiem wizyjnym.

Wszystkie druki dostępne są na stronie www.ccs.czestochowa.pl w zakładkach dotyczących świadczeń oraz w zakładce ,,Druki do pobrania''.

Ułatwiony dostęp do Częstochowskiego Centrum Świadczeń - w uzasadnionych przypadkach, jeśli nie ma możliwości złożenia wniosku drogą elektroniczną oraz wydruku wniosków ze strony internetowej CCŚ, istnieje możliwość osobistego pobrania czystych druków w Częstochowskim Centrum Świadczeń, które znajdują się w specjalnie przygotowanym do tego miejscu znajdującym się obok skrzynki korespondencyjnej.

4. KONTAKT TELEFONICZNY – niezbędne informacje można znaleźć pod numerem telefonu - 34 341 17 61.